Fajriansyah, Wildan Adzani (2021) Penilaian kualitas aplikasi mobile banking dalam meningkatkan user experience dengan metode Heuristic Evaluation. Sarjana thesis, UIN Sunan Gunung Djati Bandung.
|
Text (COVER)
1_cover.pdf Download (346kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2_abstrak.pdf Download (925kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
3_daftarisi.pdf Download (2MB) | Preview |
|
|
Text (BAB I)
4_bab1.pdf Download (9MB) | Preview |
|
Text (BAB II)
5_bab2.pdf Restricted to Registered users only Download (875kB) | Request a copy |
||
Text (BAB III)
6_bab3.pdf Restricted to Registered users only Download (402kB) | Request a copy |
||
Text (BAB IV)
7_bab4.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
||
Text (BAB V)
8_bab5.pdf Restricted to Registered users only Download (286kB) | Request a copy |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
9_daftarpustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) | Request a copy |
Abstract
User Experience (UX) is a study of user experience in using the system, to meet user needs or can be called usability. Most developers of an application do not pay attention to the needs and desires of the user. To meet the needs and desires of the user, we need a usability approach using the Heuristic Evaluation method. This study takes the object of mobile banking from bjb syariah bank, namely mobile maslahah. Later, an evaluation of the interface design will be carried out, especially the activity flow to get recommendations for improvements and usability testing to validate the needs and desires of users from the results of the Heuristic Evaluation. This study obtained good usability results. The success rate value before improvement was 59,98% and after improvement it increase to 100%. The SEQ value before improvement was 3.43 and after improvement it increased to 6.63. The SUS value before improvement was 32 and after improvement it increased to 78.5. User Experience (UX) merupakan ilmu yang mengkaji tentang penglaman user dalam menggunakan sistem untuk memenuhi kebutuhan user, atau dapat disebut usability. Kebanyakan para pengembang aplikasi tidak memperhatikan kebutuhan dan keinginan user. Untuk memenuhi kebutuhan dan keinginan user, diperlukan adanya pendekatan usability dengan menggunakan metode Heuristic Evaluation. Penelitian ini mengambil objek mobil banking dari bank bjb syariah yaitu mobile maslahah. Nantinya akan dilakukan evaluasi desain antarmuka terutama alur aktivitas untuk mendapatkan rekomendasi perbaikan dan dilakukan usability testing untuk validasi kebutuhan dan keinginan user dari hasil Heuristic Evaluation. Penelitian ini mendapatkan hasil usability yang baik. Nilai success rate sebelum perbaikan adalah 59,98% dan setelah perbaikan meningkat menjadi 100%. Nilai SEQ sebelum perbaikan adalah 3,43 dan setelah perbaikan meningkat menjadi 6,63. Nilai SUS sebelum perbaikan adalah 32 dan setelah perbaikan meningkat menjadi 78,5.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | User Experince; Usability; Heuristic Evaluation; Usability Testing; |
Subjects: | Analysis, Theory of Functions Drawing and Drawings > Graphic Design, Illustration Drawings |
Divisions: | Fakultas Sains dan Teknologi > Program Studi Teknik Informatika |
Depositing User: | Wildan Adzani Fajriansyah |
Date Deposited: | 04 May 2021 07:27 |
Last Modified: | 06 May 2021 01:49 |
URI: | https://digilib.uinsgd.ac.id/id/eprint/39169 |
Actions (login required)
View Item |