Beauty construction on Emina “Beauty Bestie” advertisement

Nabilah, Putri Salma (2023) Beauty construction on Emina “Beauty Bestie” advertisement. Sarjana thesis, UIN Sunan Gunung Djati Bandung.

[img]
Preview
Text (COVER)
1_cover.pdf

Download (151kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
2_abstrak.pdf

Download (129kB) | Preview
[img]
Preview
Text (DAFTAR ISI)
3_daftarisi.pdf

Download (142kB) | Preview
[img]
Preview
Text (BAB I)
4_bab1.pdf

Download (42kB) | Preview
[img] Text (BAB II)
5_bab2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (257kB)
[img] Text (BAB III)
6_bab3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (110kB)
[img] Text (BAB IV)
7_bab4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB V)
8_bab5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (24kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
9_daftarpustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (260kB)

Abstract

ENGLISH : Beauty construction is a term for the social construction of reality that addresses the processes by which people jointly construct their understandings of the world (Berger and Luckmann, 1966). Women always try to look better and are never happy with how they look, as are simply consumers who are used to purchasing a product to beautify their look. It makes them feel like they cannot choose the best for themselves because the media constructs beauty. Diana (2019), categorized under general beauty concepts, has makeup, skin tone, hair, and facial symmetry. Therefore, this research is related to beauty construction, and the objectives of the research are: 1. To identify the signified and signifier used in Emina's advertisement "Beauty Bestie", and 2. To identify the concepts of beauty construction related to the signs in Emina's "Beauty Bestie" advertisement. The research applied the descriptive- qualitative method to describe the data with the main theory used for analyzing data by Diana (2019) and Saussure (1959). The research found that the signifier and signified related to the beauty construction appeared in Emina's advertisement. There are fourteen data from eight videos of advertisements. Furthermore, Emina Beauty Bestie's advertisement appears to be a beauty construction related to Diana's (2019) classification of beauty concepts: makeup, skin tone, hair look, and face symmetry. In conclusion, most of the data regarding beauty construction is makeup, which could be caused by the products advertised as cosmetics to beautify women. The advertising context also illustrates that using makeup can make users more confident. INDONESIA : Konstruksi kecantikan adalah istilah untuk konstruksi sosial dari realitas yang menangani proses di mana orang-orang bersama- sama membangun pemahaman mereka tentang dunia (Berger dan Luckmann, 1966). Wanita selalu mencoba tampil lebih baik dan tidak pernah puas dengan penampilan mereka, sebagai konsumen yang terbiasa membeli produk untuk mempercantik penampilan mereka. Hal ini membuat mereka merasa tidak bisa memilih yang terbaik untuk diri mereka karena media membangun konsep kecantikan. Diana (2019), dalam kategori konsep kecantikan umum, mencakup makeup, warna kulit, rambut, dan simetri wajah. Oleh karena itu, penelitian ini terkait dengan konstruksi kecantikan, dan tujuan dari penelitian ini adalah: 1. Mengidentifikasi signified dan signifier yang digunakan dalam iklan Emina "Beauty Bestie", dan 2. Mengidentifikasi konsep-konsep konstruksi kecantikan yang terkait dengan tanda-tanda dalam iklan "Beauty Bestie" Emina. Penelitian ini menggunakan metode deskriptif-kualitatif untuk mendeskripsikan data dengan teori utama yang digunakan untuk menganalisis data oleh Diana (2019) dan Saussure (1959). Penelitian ini menemukan bahwa signifier dan signified yang terkait dengan konstruksi kecantikan muncul dalam iklan Emina. Ada empat belas data dari delapan video iklan. Selain itu, iklan Emina Beauty Bestie tampaknya menjadi konstruksi kecantikan yang terkait dengan klasifikasi konsep kecantikan Diana (2019): makeup, warna kulit, gaya rambut, dan simetri wajah. Sebagai kesimpulan, sebagian besar data terkait dengan konstruksi kecantikan adalah makeup, yang mungkin disebabkan oleh produk yang diiklankan sebagai kosmetik untuk mempercantik wanita. Konteks periklanan juga menggambarkan bahwa penggunaan makeup dapat membuat penggunanya lebih percaya diri.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Uncontrolled Keywords: Beauty Constructions; Signifier; Signified; Emina; Advertisements
Subjects: English
English Literatures
Divisions: Fakultas Adab dan Humaniora > Program Studi Bahasa dan Sastra Inggris
Depositing User: Putri Salma Nabilah
Date Deposited: 24 Jan 2024 01:14
Last Modified: 24 Jan 2024 01:14
URI: https://digilib.uinsgd.ac.id/id/eprint/84368

Actions (login required)

View Item View Item