Hubungan antara Efikasi Diri dan Dukungan Sosial dengan Kecemasan Berbahasa Asing Santri Kelas 1 MTs

Az Zahra, Safira (2025) Hubungan antara Efikasi Diri dan Dukungan Sosial dengan Kecemasan Berbahasa Asing Santri Kelas 1 MTs. Sarjana thesis, UIN Sunan Gunung Djati Bandung.

[img]
Preview
Text
1_cover.pdf

Download (149kB) | Preview
[img]
Preview
Text
2_abstrak.pdf

Download (302kB) | Preview
[img]
Preview
Text
3_skbebasplagiarism.pdf

Download (250kB) | Preview
[img]
Preview
Text
4_daftarisi.pdf

Download (309kB) | Preview
[img]
Preview
Text
5_bab1.pdf

Download (345kB) | Preview
[img] Text
6_bab2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (515kB) | Request a copy
[img] Text
7_bab3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (428kB) | Request a copy
[img] Text
8_bab4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (353kB) | Request a copy
[img] Text
9_bab5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (260kB) | Request a copy
[img] Text
10_daftarpustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (278kB) | Request a copy
[img] Text
11_lampiran.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB) | Request a copy

Abstract

INDONESIA : Kecemasan dalam berbahasa asing merupakan salah satu hambatan dalam pembelajaran bahasa asing, serta pada produktivitas dalam berbahasa asing. Pada santri kelas 1 MTs Al Furqon, mereka dituntut untuk beradaptasi dengan program disiplin bahasa, disamping proses adaptasi dengan lingkungan asrama. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan efikasi diri dan dukungan sosial dengan kecemasan berbahasa asing pada santri kelas 1 MTs Al Furqon. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan design korelasional. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini merupakan seluruh santri kelas 1 MTs Al Furqon yang berjumlah sebanyak 135 orang. Analisis data menggunakan uji korelasi rank spearman. Hasil temuan penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara efikasi diri dengan kecemasan berbahasa asing (0,002 < 0,05), juga antara dukungan sosial dengan kecemasan berbahasa asing (0,019 < 0,05) dengan arah korelasi negatif. ENGLISH : Foreign language anxiety is one of the obstacles in foreign language learning, as well as in foreign language productivity. First-year students at MTs Al Furqon are required to adapt to a language discipline program, in addition to adapt to their boarding school living environment. This study aims to determine the relationship between self-efficacy and social support with foreign language anxiety among first-year students at MTs Al Furqon. This study uses a quantitative approach with a correlational design. The sample used in this study consists of all first-year students at MTs Al Furqon, totaling 135 individuals. Data analysis was conducted using the Spearman rank correlation test. The findings of this study indicate a significant relationship between self-efficacy and foreign language anxiety (0.002 < 0.05), as well as between social support and foreign language anxiety (0.019 < 0.05), with a negative correlation.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Uncontrolled Keywords: efikasi diri; dukungan sosial; kecemasan berbahasa asing,; korelasi; santri.
Subjects: Differential and Developmental Psychology > Psychology of Young People Twelve to Twenty
Education
English
Divisions: Fakultas Psikologi > Program Studi Psikologi
Depositing User: Safira Az Zahra
Date Deposited: 08 Sep 2025 03:52
Last Modified: 08 Sep 2025 03:52
URI: https://digilib.uinsgd.ac.id/id/eprint/117842

Actions (login required)

View Item View Item