Az Zahra, Safira (2025) Hubungan antara Efikasi Diri dan Dukungan Sosial dengan Kecemasan Berbahasa Asing Santri Kelas 1 MTs. Sarjana thesis, UIN Sunan Gunung Djati Bandung.
|
Text
1_cover.pdf Download (149kB) | Preview |
|
|
Text
2_abstrak.pdf Download (302kB) | Preview |
|
|
Text
3_skbebasplagiarism.pdf Download (250kB) | Preview |
|
|
Text
4_daftarisi.pdf Download (309kB) | Preview |
|
|
Text
5_bab1.pdf Download (345kB) | Preview |
|
![]() |
Text
6_bab2.pdf Restricted to Registered users only Download (515kB) | Request a copy |
|
![]() |
Text
7_bab3.pdf Restricted to Registered users only Download (428kB) | Request a copy |
|
![]() |
Text
8_bab4.pdf Restricted to Registered users only Download (353kB) | Request a copy |
|
![]() |
Text
9_bab5.pdf Restricted to Registered users only Download (260kB) | Request a copy |
|
![]() |
Text
10_daftarpustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (278kB) | Request a copy |
|
![]() |
Text
11_lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Download (1MB) | Request a copy |
Abstract
INDONESIA : Kecemasan dalam berbahasa asing merupakan salah satu hambatan dalam pembelajaran bahasa asing, serta pada produktivitas dalam berbahasa asing. Pada santri kelas 1 MTs Al Furqon, mereka dituntut untuk beradaptasi dengan program disiplin bahasa, disamping proses adaptasi dengan lingkungan asrama. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hubungan efikasi diri dan dukungan sosial dengan kecemasan berbahasa asing pada santri kelas 1 MTs Al Furqon. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan design korelasional. Sampel yang digunakan dalam penelitian ini merupakan seluruh santri kelas 1 MTs Al Furqon yang berjumlah sebanyak 135 orang. Analisis data menggunakan uji korelasi rank spearman. Hasil temuan penelitian ini menunjukkan bahwa terdapat hubungan yang signifikan antara efikasi diri dengan kecemasan berbahasa asing (0,002 < 0,05), juga antara dukungan sosial dengan kecemasan berbahasa asing (0,019 < 0,05) dengan arah korelasi negatif. ENGLISH : Foreign language anxiety is one of the obstacles in foreign language learning, as well as in foreign language productivity. First-year students at MTs Al Furqon are required to adapt to a language discipline program, in addition to adapt to their boarding school living environment. This study aims to determine the relationship between self-efficacy and social support with foreign language anxiety among first-year students at MTs Al Furqon. This study uses a quantitative approach with a correlational design. The sample used in this study consists of all first-year students at MTs Al Furqon, totaling 135 individuals. Data analysis was conducted using the Spearman rank correlation test. The findings of this study indicate a significant relationship between self-efficacy and foreign language anxiety (0.002 < 0.05), as well as between social support and foreign language anxiety (0.019 < 0.05), with a negative correlation.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | efikasi diri; dukungan sosial; kecemasan berbahasa asing,; korelasi; santri. |
Subjects: | Differential and Developmental Psychology > Psychology of Young People Twelve to Twenty Education English |
Divisions: | Fakultas Psikologi > Program Studi Psikologi |
Depositing User: | Safira Az Zahra |
Date Deposited: | 08 Sep 2025 03:52 |
Last Modified: | 08 Sep 2025 03:52 |
URI: | https://digilib.uinsgd.ac.id/id/eprint/117842 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |